Faktaa


Fitnessurheilu on noussut suureksi liikkeeksi viime vuosien aikana, koska media alkaa tuntea lajia ja siinä kilpailevia urheilijoita. Viimeisen kahden vuoden aikana Fitnessurheilun SM-kilpailulla on ollut YLE Areenan suoratoistossa yli 100.000 käyttäjää.

Tässä muutamia faktoja fitnessurheilusta:
– 91.000 suomalaista harrastaa, KiHu:n tutkimus 2018.
– Suomen Fitnessurheilu ry., joka on Suomen Olympiakomitean valtakunnallinen jäsenjärjestö.
– Doping–valvonnan alaisuudessa vuodesta 1995 (ennen ADT, nykyisin Suek).

Fitnessurheilun vaikuttavuus Suomessa:
2.000 kilpailee
20.000 harrastaa
200.000 tuntee ja seuraa
2.000.000 tietää ja ihailee

Lajin vaikuttavuus online ja perinteinen media:
– SM-kilpailuissa 600 lavasuoritusta
– Jokainen urheilija jakaa vähintään yhden kilpailukuvan
– Jokaisen postauksen näkee keskimäärin 5.000 henkilöä – 3.750 000 katsontaa.
– Todellisuudessa kuvia jaetaan aina useita ja kaikissa kanavissa (Facebook, Instagram, Snap, YouTube, blogit jne)
– Kotimaan perinteinen media ja alan kansainvälinen media paikan päällä raportoimassa.
– Alan vaikuttajat ja yksityiset toimijat tuottamassa sisältöä.

Seuraa meitä myös instagramissa

Yhteistyössä SEO-markkinoinnin kanssa