TIEDOTE 6.4.2020 sääntömuutoksista:

Osallistuminen kansainvälisiin kutsukilpailuihin
Kansainvälisen kilpailujen osallistumisoikeus pidennetään kolmeen kilpailukauteen aikaisemman kahden kilpailukauden sijaan. Kun kilpailija kilpailee kotimaan kisoissa, on hänellä siitä hetkestä kolmen kilpailukauden (esim. kevät, syksy ja kevät tai syksy, kevät ja syksy) mahdollisuus kilpailla kansainvälisissä IFBB:n kutsukilpailuissa. Kilpailijalla tulee olla koko ajan voimassaoleva urheilijan antidopingsopimus.

Tiimin perustaminen
Aikaisemmin sääntönä on ollut, että tiimin voi perustaa vain, jos tiimissä on kaksi sinä vuonna kilpailevaa urheilijaa. Sääntöä muutettiin niin, että tiimin voi perustaa, jos valmentaja on suorittanut I-tason fitnessvalmentajakoulutuksen. Muita vaatimuksia tiimin perustamiselle jatkossa ei ole.

Vastuuvalmentajana vain yhdessä tiimissä
SFU hallitus on päättänyt, että valmentaja voi toimia kahdessa tiimissä vastuuvalmentajana seuraavaan I-tason fitnessvalmentajakoulutukseen päättymiseen saakka. Seuraava I-tason fitnessvalmentajakoulutus alkaa 2.-4.10.2020 Vierumäellä. Tämän jälkeen ei hyväksytä tilannetta, jossa sama valmentaja on kahdessa eri tiimissä vastuuvalmentajana.

Muita asioita
Harrastajalisenssin nimi muutetaan kevään aikana Fitnesspassiksi.

SFU:n hallitus on käsitellyt myös ehdotusta, jossa otettaisiin käyttöön toinen kilpailulisenssiostokausi esimerkiksi kesällä. Hallitus päätti asiasta, että toista lisenssiostokautta ei toteuteta.