Suomen Fitnessurheilu ry:n hallitus on kokouksessaan 15.2.2022 tehnyt seuraavat päätökset.

Vuoden 2023 EM-ja MM-kilpailut

Karsintakilpailu vuoden 2023 IFBB:n EM-kilpailuihin on aiemman päätöksen mukaisesti Fitness Classic Vantaa -kilpailu, ja puolestaan syksyn Fitness SM-kilpailut toimivat yleisten sarjojen MM-karsintakilpailuna. Myös junioreiden ja mastersien MM-karsinta järjestetään NFE:ssä.

Edustusoikeuden EM-ja MM-kilpailuihin saavat aiemman päätöksen mukaisesti kunkin sarjan kolme parasta urheilijaa.

Suomen Fitnessurheilu ry. tukee jokaista EM- ja MM-kilpailuihin lähtevää junorisarjan ja yleisen sarjan voittajaa 350,00 eurolla sekä suorittaa heidän puolestaan IFBB:n veloittaman ns. bluebook -maksun. Lisäksi jokainen EM-ja MM-kilpailuihin lähtevä yleisen sarjan, juniorisarjan ja masters-sarjan voittaja saa itselleen veloituksetta Suomen joukkueen edustusasun. Muille (juniorisarjassa ja yleisessä sarjassa 2. ja 3. sijoittuneet urheilijat sekä masters-kilpailijat) arvokilpailut ovat omakustannematka, ja heillä on oikeus ostaa edustusasu itselleen myöhemmin annettavien ohjeiden mukaisesti.

Päätöksen taustalla on tarve turvata liiton varoilla arvokilpailuihin lähetettävien kilpailijoiden yhdenvertainen kohtelu ja heidän saamansa etuuden määrä riippumatta siitä, missä arvokilpailut järjestetään, yhdistyksen budjetin kestävällä tavalla ottaen lisäksi huomioon vuonna 2023 menetetty valtionavustus aiemmin julkistetun Opetus- ja Kulttuuriministeriön päätöksen mukaisesti. Syksyllä 2022 naisten MM-kilpailut järjestettiin Etelä-Koreassa, mistä aiheutuneet kustannukset yhdistykselle olivat varsin merkittävät.

Muutokset valmentajalisenssiin

Valmentajilta tulleiden palautteiden perusteella SFU:n hallitus on päättänyt, että valmentajalisenssi on jatkossa kalenterivuoden sijaan voimassa aina kaksi kilpailukautta (meneillään oleva kilpailukausi ja sitä seuraava). Näin ollen valmentaja saa lisenssiin kuuluvat etuudet täysimääräisenä, vaikka lunastaisi valmentajalisenssin kyseisen vuoden syksyn kilpailukaudella eli esimerkiksi heinäkuun 1.päivä, jolloin valmentajan lisenssi kattaisi loppuvuoden sijaan sekä syksyn 2023 kilpailukauden sekä vuoden 2024 kevään kilpailukauden. Kilpailukaudet jakaantuvat kevät: 1.1-30.6 ja syksy 1.7-31.12.

Muut asiat

Päätökset SFU:lle 15.2.2023 mennessä osoitettuihin jäsenhakemuksiin tehdään seuraavassa hallituksen kokouksessa, kuitenkin ennen vuoden 2023 yhdistyksen vuosikokousta.

Haku SFU:n julkaisemaan assistentin paikkaan on päättynyt. Hakemuksia saapui määräaikaan mennessä 13. SFU kiittää hakijoita mielenkiinnosta. Hakemuksen lähettäneihin tullaan ottamaan yhteyttä lähipäivien aikana sekä haastatteluun valittuihin tullaan ottamaan vielä erikseen yhteyttä.