SFU:n hallituksen kokouksessa 18.5.2021 on päätetty seuraavista asioista:
Puhtaasti Paras -koulutus on pakollinen kaikille SFU:n lisenssin lunastaneille urheilijoille ja valmentajille. Vuonna 2021 koulutus tulee olla käytynä viimeistään 15.8.2021. Vuodesta 2022 lukien lisenssin lunastaneiden urheilijoiden, jotka eivät ole koulutusta käyneet, tulee suorittaa se helmikuun loppuun mennessä. https://puhtaastiparas.fi/fi/login?returnUrl=/fi

Artistic fitness -laji otetaan mukaan syksyn Kotka Fitness Cup -kilpailuun näytöslajiksi ilman SM -arvoa. Tämän lajin kilpailijat voivat kilpailla Kotka Fitness Cup -kilpailussa poikkeuksellisesti kahdessa lajissa.

Ilmoittautuminen syksyn harjoituskilpailuun,Kotka Fitness Cup -kilpailuun ja SM-kilpailuun alkaa 1.6.2021 ja päättyy 30.6.2021.

Lisäksi Suomen Fitnessurheilu ry. on tarkentanut harjoituskilpailujen asuja, jotta tilanteesta tulisi mielekäs niin urheilijoille kuin myös heille palautetta antaville tuomareille. Harjoittelukilpailussa kilpailija voi olla lavalla joko kilpailusääntöjen mukaisessa asussa tai alla määritellyssä asussa, sillä sarjat jaetaan kahteen eri kategoriaan: kilpailuasu -sarja ja harjoituskilpailun asu -sarja. Naisten sarjoissa harjoituskilpailussa kilpailusääntöjen mukaiselle asulle vaihtoehtoinen asu on: Mustat vartalonmukaiset mustat trikoot/thightsit, jotka voivat olla pitkät tai puolipitkät. Ylävartalon asuna vartalonmukainen musta sporttitoppi. Kengät korkokengät, ei urheilujalkineita. Women’s physiquessa ei kenkiä. Miesten sarjoissa harjoituskilpailussa kilpailusääntöjen mukaiselle asulle vaihtoehtoinen asu on: Mustat kokotrikoohousut, ei kenkiä.